27.2.2011

SINUN TARINASI

Päällikkö Josephia kanavoinut John Cali
22.2.2011
Vapaasti suomentanut Pirjo Laine



John Cali:


Mikä on sinun tarinasi? Mitä tarinaa kerrot itsestäsi ja elämästäsi?

Miten tarkasti kiinnität huomiota tarinaasi? Mitä sanot itsestäsi ja elämästäsi - toisille, mutta mikä tärkeintä, itsellesi?


Muutaman viime vuoden olen keskittynyt tarkkailemaan sanojani ja myös kuuntelemaan tarkasti toisten sanoja.


Esimerkiksi postissa satuin kuulemaan kahden miehen välisen keskustelun, jotka selvästi tunsivat toisensa. Toinen kaveri kysyi toiselta, miten tällä menee. Tämä vastasi: "No, jos en olisi romahtamaisillani, pärjäisin hyvin."


Sitten muistan erään ystävällisen rupattelun, mikä minulla oli energisen nuoren kaverin kanssa, joka oli puolta nuorempi kuin minä. Hän oli innoissaan tulevasta avioliitostaan ja hän kertoi unelmista ja haaveista, mitä hänellä ja hänen morsiamellaan oli. Hän kuvaili taloa, jota he rakensivat - kotia jossa he suunnittelivat asuvansa loppuelämänsä ajan. Hän sanoi sen olevan yksikerroksinen, koska "vanhentuessamme emme pysty menemään rappuja ylös."


Miten usein olette kuulleet jonkun sanovan: "Se on minun tuuriani!" - tarkoittaen melkein aina "huonoa" tuuria?


Minulla on hyvä ystävä, jonka kanssa olen leikkinyt pientä leikkiä noin vuoden ajan. Hän käy ruokakaupassa muutaman kerran kuussa ja tavallisesti hänellä on yksityiskohtainen lista, vaikka kyse olisi vain muutamasta tavarasta. Hän katsoo tuota listaa ennen kauppaan astumista ja sanoo itselleen, että ainakin muutamat tavarat ovat alennuksessa. Arvatkaapa mitä? Useimmiten ne ovat alennuksessa.


Tämä viimeinen esimerkki näyttää ehkä triviaalilta toisiin verrattuna. Mutta ne kaikki havainnollistavat sitä tapaa, millä kerromme tarinoita itsellemme ja toisille.


Ovatko sanamme, tarinat joita kerromme itsestämme, itsensä toteuttavia ennusteita?



Päällikkö Joseph


Vastaus Johnin kysymykseen on "kyllä, tarinat itsestänne ovat itsensä toteuttavia ennusteita". Jatkakaa samojen tarinoiden kertomista ja niistä tulee todellisuuttanne.


Kiinnittäkää huomiota sanoihin itsestänne ja elämästänne. Jos jatkuvasti valitatte itsellenne ja muille, miten huonosti asiat elämässänne ovat, niin mitä luulette tapahtuvan?



Asiat eivät varmasti parane yhtään. Jos ne ovat huonosti tänään, se johtuu vain niistä tarinoista, joita kerroitte itsestänne eilen tai viime vuonna. Siitä tulee loputonta syöksykierrettä, ellette ala kiinnittää huomiota.


Kyse on vain keskittymisestä. Se mihin pääasiallisesti keskitytte ajatustenne, sanojenne ja tekojenne kautta, luo todellisuutenne.


Alkakaa kertoa hyviä tarinoita itsestänne. Vaikkei elämänne olisi kovin hyvää tällä hetkellä, vain sivuuttakaa "huonot" jutut ja alkakaa ajatella ja sanoa, miten haluatte asioiden olevan. Lakatkaa keskittymästä siihen, mitä on, ja keskittykää siihen, mitä tulee olemaan ja mitä haluatte.


Se on todella näin yksinkertaista. Universumi, sielunne ja Jumala haluavat vain parasta teille. Ne näkevät teidät terveenä, onnellisena, yltäkylläisenä, iloisena ja rakastavan elämäänne ja elävän unelmienne elämää.


Kertokaa itsellenne niitä tarinoita, jotka heijastavat sitä, miten sielunne näkee teidät.


Alkakaa sanoa tällaisia sanoja:


* Kaikki toimii minulla aina.

* Rakastan elämääni.

* Rakastan ihmisiä elämässäni ja he rakastavat minua.

* Rakastan kehoani.

* Kehoni on ehjä, terve ja kaunis.
Jos se ei ole, tiedän sen olevan vain väliaikaista.

* Kehoni kestää niin pitkään, kun päätän elää.

* Se on hyvässä kunnossa kuolinpäivääni saakka.

* Minulla on runsaasti rahaa.

* Jos virtaus hidastuu tihkumiseksi, tiedän, että paljon enemmän on tulossa.

* Olen "onnekas" hyvin monin tavoin.

* Tiedän sen paljastuvan minulle, mitä tarvitsen.

* Se tulee minulle aina, mitä tarvitsen.

* Kaikki on hyvin.



Antakaa näiden olla tarinoita, joita kerrotte itsestänne. Myös nämä hyvät tarinat ovat itsensä toteuttavia ennusteita.

Ei kommentteja: