21.12.2010

ANTEEKSIANTAMISESTA



Anteeksiantamattomuus salpaa energiamme. Se sitoo meidät kuin teräsköydellä kaunamme ja vihamme kohteeseen.


Tuomitseminen, suuttumus, kostonhimo, ylpeys ja taipumattomuus ovat myrkkyä sielullemme.


Ne pilaavat terveytemme ja estävät meitä edistymästä kehityksen polulla. 




Käy läpi nämä lauseet ainakin
kerran päivässä: 

Annan anteeksi kaikelle ja kaikille, jotka ovat joskus
asettuneet minua vastaan.


Jokaiselle, joka on käytöksellään tehnyt minut
onnettomaksi ja vihaiseksi, annan anteeksi. 

 

Annan anteeksi kaikelle mikä on ulkopuolellani
ja myös kaikelle mikä on sisälläni.
Annan anteeksi kaiken menneen, nykyisen ja tulevan.


Minä annan anteeksi kaiken.



Annan anteeksi kaikille, joiden nimi herättää katkeruuden tai vihamielisyyden tunteita minussa, ja jokaiselle,
joka herättää mielessäni kalvavan levottomuuden.
Annan anteeksi toisille mitä tahansa he ovatkin
tehneet minua kohtaan.



Annan anteeksi myös sen mitä he ovat tehneet toisille. 



Ennen kaikkea annan anteeksi itselleni.
Kukaan ei määrää minulle kovaa kohtaloa - ei Jumala eivätkä muut ihmiset - minä teen sen itse.



Olen tullut maan päälle oppiakseni antamaan anteeksi,
ei niinkään kenenkään muun kuin itseni takia. 



Anteeksianto on henkinen asenne. Se on voimakas.

Se pystyy parantamaan sairauteni.

Anteeksianto on kehittymistä.

Se pystyy tekemään surevasta iloisen, poistamaan kaikki patoumat alemman minäni ja korkeamman itseni väliltä.

Se antaa tilaa todelliselle itselleni. 

Ei kommentteja: